برای خرید اینترنتی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و داشتن اینترنت پر سرعت و فروشگاه های آنلاین در سرتاسر کشور مردم برای خرید های ساده ی خود هم از طریق اینترنتی و آنلاین سفارش می دهند که این خود هم مشکل ترافیک را نداشته و هم در وقت و زمان صرفه جویی خواهد کرد . این نکته هم باید بیان شود که ممکن است اینترنت گاهی سرتاسری قطع شود و شما هیچ دسترسی به فروشگاه های آنلاین جهت تحویل سفارشات خود نداشته و سر در گرم خواهید شد  حال در ادامه با ما باشید تا شما را با چند نکته به هنگام خرید اینترنتی آشنا کنیم.

زمانی که حرف از فروش اینترنتی به خصوص لوازم جانبی موبایل مانند: ساعت هوشمند، هندزفری بلوتوثی، پاوربانک و … می شود عده ای برای سوء استفاده از اعتماد خریدار ها دست به جعل یا فیک بودن پیج های اینستاگرامی یا دادن شماره های نادرست به خریدار می زنند که متاسفانه هستند افرادی که اطلاعاتی درباره ی خرید اینترنتی و نکات مهم در انتخاب فروشگاه های معتبر ندارند و به دام این افراد سود جو می افتند و دیگر نسبت به خرید اینترنتی بی اعتماد می شوند. چگونه متوجه این شویم که فروشگاه مورد نظر معتبر است یا خیر؟

نکات مهم که باید برای خرید اینترنتی آنها را بدانید.

نماد الکترونیکی

اولین نکته ای که باید هنگام خرید از فروشگاه های اینترنتی بدانید مشاهده نماد الکترونیکی فروشگاه های آنلاین می باشد که در این صورت شما می توانید به این فروشگاه ها اعتماد کنید.  با مشاهده ی این نماد در آخر صفحه فروشگاه آنلاین می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید و در زمان مشخص شده محصول خود را تحویل بگیرید.

پرداخت محصول درب منزل

بهتر است برای خرید از روش های پرداخت درب منزل استفاده کنید و محصول را درب منزل تحویل بگیرید و همچنین از فروشگاه مهلت تست و چک کردن محصول را گرفته و بعد از چک و بررسی دقیق آن هزینه را نیز پرداخت کنید چرا که این امر باعث شده تا در صورت عدم رضایت محصول را عودت داده و محصول جایگزین برای شما مجدد ارسال می شود . این گزینه برای اعتماد شما به فروشگاه ها بسیار مهم است که در صورت مشاهده با اطمینان خرید خواهیدکرد.

گارانتی مرجوع کردن محصول

نکته ی مهمی دیگر که در خرید اینترنتی ضرورت دارد گارانتی مرجوع کردن محصول می باشد چرا که ممکن است محصولی که خریداری نموده اید قبل از رسیدن به دست شما ، آسیب ببیند یا محصول را درست برای شما ارسال نکرده باشند در این صورت با مرجوع کردن آن می توان محصول جایگزین را برای شما مجدد ارسال کنند.

داشتن URL هنگام پرداخت مبلغ

به هنگام واریز وجه حتما توجه داشته باشید که ابتدای وب سایت با پیشوند https شروع شده باشد در صورت نداشتن این پیشوند مطمعن باشید که این سایت توسط افرادی طراحی شده که هیچ گونه اعتباری نداشته و محصولی در دست ندارند و به دنبال سوء استفاده هستند و ممکن است کارت بانکی شما را خالی نمایند. همچنین هنگام پرداخت هزینه از طریق سایت حتما از لب تاپ به جای موبایل استفاده کنید و url  را قبل از وارد کردن مشخصات مشاهده کنید.

از صفحه پرداختی خود اسکریت شات بگیرید.

حتما بعد از تکمیل پرداخت و خرید از رسید خود عکس بگیرید تا در صورت بروز مشکل یا ارسال نشدن محصول با فروشگاه تماس بگیرید و عکس رسید  و  مشخصات را به آنها نشان دهید.

اطلاعات خود را کامل در سایت منتشر نکنید.

سعی کنید فقط اطلاعات و مشخصاتی که مهم و ستاره دار هستند را تکمیل کنید و از دادن مشخصا کامل جدا خودداری کنید.

از رمز دوم خود محافظت کنید.

به هیچ عنوان اطلاعات شخصی مانند رمز دوم یا اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را به هیچ کس نداده و همیشه خودتان آنها را وارد کنید.

رمز یکبار مصرف برای کارت خود استفاده کنید.

بجای استفاده از رمز دوم کارت بانکی خود از رمزهای یکبار مصرف استفاده کنید و یا در صورت داشتن رمزدوم عددی غیر قابل تشخیص انتخاب کنید.

بعد از خرید از صفحه فروشگاه خارج شوید.

بعد از تکمیل سفارش و پرداخت هزینه از صفحه اصلی خارج شوید و کامیوتر یا لب تاپ خود را خاموش کنید چرا که ممکن است هکر ها اطلاعات سیستم شما را در صورت روشن بودن آن هک کنند و به راحتی اطلاعات بانکی و حساب شما را مشاهده نمایند.

خرید از فروشگاه های مجاز مانند اروس دیجیتال

حتی الامکان سعی کنید از فروشگاه های مجاز یا آنلاین شاپ هایی که قبلا توسط خود یا نزدیکان با آنها آشناییت دارند نیز خریداری کنید و در صورت خرید از سایر فروشگاه ها آدرس و شماره تماس فروشگاه را داشته باشید تا درصورت مشکل بتوانید با آنها تماس برقرار کنید.

در آخر باید مجدد این نکته را باز گو کنیم که به هنگام خرید اینترنتی حتما از فروشگاه های مجاز و دارای نماد الکترونیک خریداری کنید. فروشگاه اروس دیجیتال یکی از فروشگاه های فعال در زمینه لوازم جانبی موبایل می باشد که به صورت تخصصی و اختصاصی به این حوزه پرداخته است. در اروس دیجیتال علاوه بر اینکه می توانید محصولات مورد نیاز خود را مانند؛ خرید هولدر موبایل، خرید دسته پابجی، خرید محصولات برند شیائومی و غیره از پرداخت درب نیز استفاده نمایید.

فروشگاه آنلاین و معتبر اروس دیجیتال با سابقه بالا در زمینه ی فروش محصولات جانبی مانند قاب گوشی ، گلس گوشی ، پاوربانک ، اسپیکر بلوتوثی  و …. فعالیت دارد که دارای نماد الکترونیکی می باشد و تمامی موارد گفته شده در زمینه اعتماد به خرید اینترنتی را دارا می باشد با خیال راحت از این مجموعه خرید کنید . در صورت سوال یا هر گونه مشکل با کارشناسان و مشاوران فروش این مجموعه می توانید تماس حاصل فرمائید.

کلیه حقوق متعلق به وب سایت امور اقتصادی است.