پیش از یادگیری زبان دوم به چه نکاتی باید توجه کرد

جهان هر چه بیشتر به هم متصل می شود، جذابیت یادگیری یک زبان جدید واضح تر می شود. چه برای تجارت و چه برای تفریح، توانایی برقراری ارتباط در سطح بین المللی می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد.

برای یادگیری یک زبان باید به یک سری نکات توجه شود تا بتوانید در مسیر درست یادگیری قرار گرفته و زبان دومی را که می خواهید بر آن مسلط شوید را به خوبی و آسانی یاد بگیرید. در ادامه می خواهیم در این خصوص شما را راهنمایی کنیم.

چرا یک زبان جدید یاد بگیریم؟

ابتدا بیایید در این خصوص صحبت کنیم که چرا باید یک زبان جدید را یاد بگیریم و مزایای یادگیری یک زبان جدید چیست؟

مغز شما را تقویت می کند

مطالعات زیادی انجام شده است که نحوه پردازش یادگیری زبان را در مغزمان بررسی می کند. به عنوان مثال، فرآیند پیچیده ای که در آن زبان را یاد می گیریم می تواند حجم ماده سفید و خاکستری مغز را افزایش دهد. برخی از این مناطق مغز با چیزهایی مانند بهبود حل مسئله، تمرکز و جابجایی بین وظایف مرتبط هستند.

حتی یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان دوزبانه 4.5 سال دیرتر از افراد تک زبانه بدون توجه به عواملی مانند تحصیلات، جنسیت، شغل و محل سکونت دچار زوال عقل شدند.

چشم انداز شغلی شما را افزایش می دهد

چندین نظرسنجی نشان داده است کسانی که می توانند بیش از یک زبان صحبت کنند، پتانسیل کسب درآمد بیشتری را دارند.

به عنوان مثال، در سال 2010، گاردین گزارش داد که در نقش هایی مانند فروش، بازاریابی یا پشتیبانی فنی، یادگیری یک زبان دیگر می تواند بین 10 تا 15 درصد به دستمزد شما اضافه کند. البته این بدان معناست که فرصت های بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.

مهارت های دیگر را بهبود می بخشد

همانطور که بر روی مهارت های زبان خود کار می کنید، همچنین می توانید مهارت های مختلف دیگری را نیز یاد بگیرید. یادگیری یک زبان خارجی به چیزهایی مانند خلاقیت، چند وظیفه ای و مهارت های حل مسئله کمک می کند. واضح است که نشان دادن مهارت ‌های خود به زبان دیگر می‌ تواند رزومه شما را به روش‌ های مختلف افزایش دهد و باعث شود که در بین کارفرمایان متمایز شوید.

نکاتی که باید قبل از یادگیری زبان دوم به آن ها توجه کنید

اگر تا اینجا با ما همراه بودید احتمالا قصد یادگیری یک زبان دوم را دارید حال باید ببینیم قبل از شروع یادگیری باید به چه نکاتی توجه کنیم.

ابتدا باید هدف از یادگیری زبان دوم را برای خود مشخص کنید. زمانی که هدف شما از یادگیری مشخص می شود شما می توانید معین کنید که به چه صورت و با چه برنامه و روشی باید زبان را فرابگیرید و این کمک می کند تا شما در یک مسیر درست حرکت کرده و به چیزی که می خواهید دست پیدا کنید.

نکته بعدی مشخص کردن زمان برای مطالعه هر روزه زبان است. اگر شما در یادگیری زبان به صورت مستمر به مطالعه و تمرین نپردازید نمی توانید زبان دوم را به راحتی و در زمانی که نیاز دارید یاد بگیرید و در ادامه با مشکلاتی روبرو می شوید که باعث می شود یادگیری را متوقف کنید. از این رو هر طور که می توانید یک مدت زمان حداقل ۱۵ دقیقه ای را برای تمرین هر روزه مشخص کنید.

انتخاب یک آموزشگاه برای یادگیری زبان یکی دیگر از نکات قبل از یادگیری زبان دوم است. یادگیری زبان با شرکت در کلاس زبان بسیار راحت تر و آسان تر خواهد شد. از این رو اگر یک آموزشگاه خوب را برای یادگیری انتخاب کنید باعث می شود تا هم روند یادگیری تان بهتر پیش رود و هم اینکه یادگیری یک زبان دیگر برای تان مسئله ای سخت و دشوار نخواهد بود.

آموزشگاه زبان برای یادگیری زبان دوم

موسسات زبان متعددی به صورت حضوری و آنلاین به آموزش زبان های مختلف می پردازند که ممکن است این موضوع کمی انتخاب را برای تان سخت کند.

یکی از موسسات معتبر آموزشگاه زبان غرب تهران، موسسه زبان دهخدا می باشد. این موسسه با بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس زبان های مختلف از جمله زبان های انگلیسی، ترکی استانبولی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و زبان هایی چون چینی، ژاپنی، روسی، عربی و … به برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین می پردازد.

کلاس های آنلاین با بالاترین کیفیت ممکن در بستر اختصاصی موسسه برگزار می شود که شما می توانید به صورت صوتی و تصویری با استاد ارتباط داشته باشید و از پشتیبانی فنی در طول مدت کلاس در صورت بروز هر گونه مشکلی برخوردار خواهید بود.

کلاس های حضوری تنها در مکان موسسه یعنی غرب تهران برگزار می شود اما اعزام مدرس به منزل و محل کار برای تدریس خصوصی حضوری نیز امکان پذیر است.

این موسسه توانسته با بهره گیری از مدرسین مجرب با مدارک زبانی معتبر و آشنا به روش های تدریس نوین و همچنین منابع بروز و معتبر به برگزاری کلاس ها با درصد رضایت مندی بالا بپردازد.

برای ثبت نام فقط نیاز است ابتدا به صورت حضوری یا آنلاین تعیین سطح شوید و سپس با دریافت مشاوره و مشخص شدن برنامه کلاسی شروع به یادگیری زبان دوم نمایید.

کلیه حقوق متعلق به وب سایت امور اقتصادی است.