فكر میكنید مصرفكنندگان كجا در مورد محصولات یا خدمات شما تحقیق میكنند؟ امروزه اكثرا فكر میكنند مصرفكنندگان برای كسب اطلاعات و ویژگیهای محصولات و خدمات مستقیما به وب سایت و یا تبلیغات مربوط به این كالاها مراجعه میكنند در حالی كه طبق یكی از آخرین تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی «ای ماركتر»، مصرفكنندگان هنوز در فروشگاههای خردهفروشی به دنبال تكمیل اطلاعات خود هستند. طبق این تحقیق در آمریكا مراجعه به وب سایت برای تحقیق در مورد محصول به عنوان دومین روش بعد از مراجعهء مستقیم به فروشگاههای خردهفروشی، رواج دارد.
اگر شما به كاری اشتغال دارید كه فروشتان از طریق فروشگاههای خردهفروشی انجام میشود، لازم است توجه داشته باشید كه مصرفكنندگان كالای شما عمدتا ابتدا از طریق این فروشگاهها نسبت به جمعآوری اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات شما اقدام میكنند و در درجهء دوم از طریق وب سایت و یا دیگر اقدامات ترویجی شما نسبت به تكمیل تحقیق خود كمك میگیرند.
بنابراین بهتر است در مورد این نقطهء خرید، بیشترین اطلاعات را برای مصرفكننده (جهت متقاعد كردن وی برای اقدام به خرید) فراهم آورید. این ابتكار از اطلاعات موجود روی بستهبندی كالا تا دیگر اقدامات ترویجی مرتبط در این نقطهء خرید را شامل میشود.
باید به این نكتهء بسیار مهم توجه داشته باشید كه اطلاعات محصول موجود در وب سایت شما اعم از قیمتو… با اطلاعات ارایه شده در فروشگاهها هماهنگ و یكنواخت باشد. اگر مشتری متوجه تفاوتی در زمینهء قیمت، تنوع كالا، یا… بشود مطمئن باشید كه به كالای مشابه دیگر روی میآورد و یا براساس قیمت كمتر اقدام میكند.
بسیاری از خردهفروشها از وبسایت خود برای جمعآوری اطلاعات مشتریان استفاده میكنند. این اقدام را میتوان در سطح فروشگاهها نیز انجام داد. مثلا از خریداران و كسانی كه به فروشگاهها در جستوجوی كالایی مراجعه كردهاند میخواهید برای دریافت خبرنامه و یا كوپنهای تخفیف شما فرم پر كنند و مشترك شوند.