فاصلهگذاری بین چاشنیهای فروش در تبلیغات باعث کاهش “خطای تداخل” میگردد.
اگر قبول کنیم که تبلیغات به مخاطب میگوید “بخر” و چاشنیهای فروش(sales promotion) میگوید: “همین الان بخر”. پس باید گفت که میزان استفاده از چاشنیهای فروش نباید زیاد باشد، تا مشتری احساس تداوم در امتیازات تعلق گرفته به خود کند و خرید را به روزهای بعد موکول کند.
اما باتوجه به ویژگیهای خاص مردم ما که استقبال خوبی از چاشنیهای فروش میکنند، در صورت استفاده بیش از حد متعارف، از چاشنیهای فروش، باید از “خطای تداخل” پرهیز کرد. خطای تداخل به این موضوع اشاره دارد که چنانچه به طور فرض در یک دوره ۶٠ روزه تصمیم به ارایه دو چاشنی به بازار دارید، بهتر است این دو پیشهاد با فاصله قابل قبول از هم ارایه شود، نه این که بلافاصله پس از اتمام دوره چاشنی اول، اقدام به ارایه دومی کنید.